Onrust - Reisverslag uit Kopperå, Noorwegen van Crista Kraan - WaarBenJij.nu Onrust - Reisverslag uit Kopperå, Noorwegen van Crista Kraan - WaarBenJij.nu

Onrust

Door: Crista

Blijf op de hoogte en volg Crista

25 November 2011 | Noorwegen, Kopperå

En dan is het weer weekend. De tijd gaat echt belachelijk snel.
Wat heb ik inmiddels te vertellen... Mijn studie begint nu echt op zijn einde te lopen. Een tijdje terug heb ik mijn tweede concept ingeleverd, en gisteren kreeg ik het commentaar terug. Dat was erg positief en summier, ik hoef nog maar een paar dingen aan te passen of toe te voegen, en een inleiding en conclusie en dergelijke te schrijven. Dus ik hoop in 1 of maximaal 2 weken klaar te zijn, wat dan meteen het einde van mijn studie zou betekenen, eindelijk.
Verder heeft het gisteren eventjes gesneeuwd, hoewel dat inmiddels weer verdwenen is. Maar dit weekend wordt meer sneeuw voorspeld, dus wie weet... Volgend weekend is er een kerstmarkt in Kopperå, vorig jaar zijn we daar ook geweest met de honden. Het is niet heel waarschijnlijk dat er genoeg sneeuw ligt om dit jaar weer te gaan, maar we kijken aan wat er komende week gebeurt.
De afgelopen weken is het hier erg onrustig geweest. Bij het vervangen van de hondenhokken zet ik het nieuwe hok namelijk op zijn plek voor ik het verf, wat betekent dat er steeds tijdelijk een hond op een andere plek staat. Bovendien is de plattegrond aangepast en zullen een aantal honden verplaatst worden, wat tussendoor af en toe gebeurt, net hoe het uitkomt met de nieuwe hokken. Maar al die verplaatsingen zorgen voor veel onrust onder de honden. Vorige week heb ik bijvoorbeeld geen enkele nacht door kunnen slapen. Eerst twee nachten waarin ik midden in de nacht wakker werd van veel geblaf dat heel lang aanhield, zonder dat er iets bijzonders te zien was. Dat bleek 1 van de 2 jonge honden te zijn die samen met onze oudste hond in 1 van de hundegårder staat. Ze maakten al regelmatig ruzie, maar blijkbaar wilden ze niet meer samen onder 1 dak de nacht doorbrengen. Dus ik blij dat ik dat ontdekte, en haalde 1 van de jonge honden daar weg. Halsband om en bij een hondenhok neergezet. Alleen hebben deze honden nog nooit een halsband om gehad, laat staan dat ze aan een ketting hebben gestaan. Dus de 2 nachten erna was het nog steeds aanhoudend geblaf, een uur lang ongeveer, en dan een tijd stil, en dan weer eindeloos geblaf. De hond was niet rustig te krijgen, hij was doodsbang in zijn eentje aan een ketting. Dus uiteindelijk zat er niets anders op dan deze hond terug te zetten in de hundegård en te hopen dat de andere iets makkelijker zou wennen aan een leven aan de ketting. Gelukkig was dat het geval, na nog 1 zo'n nacht werd het geblaf zo gereduceerd dat ik er meestal doorheen sliep, en een week later is de rust vrijwel teruggekeerd. Maar in die week zijn er nog een aantal onrustige nachten geweest doordat een aantal honden hun halsband of ketting braken en daardoor los waren (gelukkig niet meerdere gelijktijdig). Al met al is het erg vermoeiend om nooit door te kunnen slapen. Maar dat komt wel weer terug als het goed is.
Verder heb ik nog niets gehoord over mijn verblijfsvergunning. Hoop maar dat het positief is dat ik iig niets negatiefs heb gehoord, maar ik heb ook geen positieve reactie gehad, dus geen idee waar ik aan toe ben. Hoe langer het duurt, hoe groter de kans dat het allemaal goed is en dat hij vanzelf in de brievenbus valt. Hopelijk volgende week.

  • 25 November 2011 - 16:38

    Pieter:

    hoe kan het dat die halsbanden en kettingen zomaar breken dan?? zijn jullie nu dan niet honden kwijt??

  • 26 November 2011 - 08:20

    Mama:

    Wat vervelend die onrust.
    Je moet er maaar zien achter te komen wat er is.
    Net klein kinderen.
    Zou zo'n jonge hond dan wel later aan de halsband wennen?

  • 27 November 2011 - 19:02

    Nynke:

    Soms is het verbazend hoe goed je een dag kunt werken op een gebroken nacht, maar het moet natuurlijk niet te lang duren. Hopelijk zijn ze al iets rustiger, dan kun je ook wat makkelijker aan je schoolwerk!

  • 28 November 2011 - 08:34

    Oma:

    Wat zal dat een opluchting voor je zijn,als je je studie kan afronden.
    Die honden zijn net kleine kinderen. Ik hoop dat je nu weer gewoon door kunt slapen. Zo'n halsband lijkt me ook heel vervelend. Je bent ook nog beperkt in je bewegingen. Een kwestie van wennen. Al wat gehoord over die verblijfsvergunning?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Crista

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 83158

Voorgaande reizen:

19 Maart 2013 - 09 April 2013

Huwelijksreis

11 Mei 2012 - 27 Januari 2013

Ås

20 September 2011 - 10 Mei 2012

Emigratie

19 Juli 2010 - 17 Januari 2011

stage

28 Januari 2013 - 30 November -0001

Gvarv

28 Juli 2013 - 30 November -0001

UK

05 Februari 2015 - 30 November -0001

Emigration no 2 to Norway

Landen bezocht: