Einde - Reisverslag uit Kopperå, Noorwegen van Crista Kraan - WaarBenJij.nu Einde - Reisverslag uit Kopperå, Noorwegen van Crista Kraan - WaarBenJij.nu

Einde

Door: Crista

Blijf op de hoogte en volg Crista

09 April 2012 | Noorwegen, Kopperå

Het einde komt snel in zicht. Voelt hoe langer hoe vreemder om me bewust te worden dat ik hier nu nog een week zal werken, maar waarschijnlijk aan mijn nieuwe baan zal beginnen als ik terug kom uit Nederland.

Het is net Pasen geweest. En net als Kerst, is dat hier een feest dat met familie en/of wordt gevierd, bijna iedereen gaat een paar dagen weg om te skiën. Wij zijn naar hun hytte op de grens geweest. Bodil en ik met de slee, met beide een kind en bagage er in. Jan Ove met de sneeuwscooter, hij zou nog materialen voor het dak vervoeren, zolang dat nog kan (als de sneeuw weg is wordt dat een stuk moeilijker), en met nog wat bagage. Een bevriend stel kwam ook naar de hytte, per ski. Helaas was er veel sneeuw en wind, dus we zijn verder weinig buiten geweest. We hebben binnen kruiswoordpuzzels gemaakt enzo (toch leuk om te merken dat ik een nuttige toevoeging ben bij zoiets waarbij taal zo belangrijk is!). We hadden een groot deel van de honden die nu een jaar oud zijn mee, die nog nooit op deze manier buiten overnacht hebben. Dus dat was de eerste nacht wat luidruchtig, maar daarna ging het prima. Vrijdagochtend gingen we heen, zondagochtend terug. Zeker iets om vaker te doen, met hopelijk dan wel mogelijkheid om te ijsvissen en skiën enzo.

En toen we terugkwamen lag er een aanvraag voor een tocht te wachten, dus vandaag hadden we plotseling gasten. En 1 daarvan was hier eerder geweest dit jaar, toen had hij 2 vrienden mee, nu 1 andere vriend. Toch wel heel leuk om iemand op zo korte termijn terug te zien komen en te merken dat iemand zo enthousiast is.

En ja, het weer heeft grote invloed op het leven hier. Met slechte weersomstandigheden doet het hier soms weinig westers aan, zoals het dagelijks leven dan totaal aangepast moet worden en wegen afgesloten worden en bruggen wegspoelen enz. Er was dus weer flink wat sneeuw bijgevallen vorige week. Maar vandaag was het warm en regelmatig zonnig, en dan is te merken wat een enorm verschil het maakt of de grond bevroren is (zoals 's winters) of niet (zoals nu, omdat het al flink gedooid heeft in maart). De sneeuw verdwijnt namelijk met een sneltreinvaart. 1 dag dooi na zoveel sneeuw (meer dan een halve meter), en de weg begint alweer schoon te worden. Vandaag met de tocht zag je dat op de terugweg het spoor 10-15 cm diep lag, terwijl het op de heenweg dichtgeblazen was en dus gelijk met de rest van de sneeuw. De rest van de week blijft het warm, eerst zonnig en later regenachtig. Dus dat is goed nieuws voor mij en mijn auto. Hopen dat het niet te snel gaat, zodat ik nog even flink kan trainen deze week!

  • 09 April 2012 - 17:01

    Papa:

    ondanks dat de titel "einde" is schrijft je e tijd niet weg en zie je jezelf daar nog wel es komen. Goede reis over een week richting het zuiden :-)

  • 09 April 2012 - 17:56

    Jan:

    Tante, succes met de toets. Ik kan niet wachten totdat u er bent, maar ik snap best dat u de honden zult missen.

  • 10 April 2012 - 05:49

    Marius:

    tja, deze keerk moet ik je vader een beetje gelijk geven; de titel van je verhaal is té is te triest!! ( maar ik snap het wel hoor ;-))

  • 18 April 2012 - 18:56

    Nynke:

    Elk einde is ook een nieuw begin ;-) En hopelijk krijg je daar een beetje goed weer bij.
    Leuk dat je ook nog even naar de hytte kon gaan!
    Ik zie dat ik nogal laat reageer, maar tot heel binnenkort!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Crista

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 83135

Voorgaande reizen:

19 Maart 2013 - 09 April 2013

Huwelijksreis

11 Mei 2012 - 27 Januari 2013

Ås

20 September 2011 - 10 Mei 2012

Emigratie

19 Juli 2010 - 17 Januari 2011

stage

28 Januari 2013 - 30 November -0001

Gvarv

28 Juli 2013 - 30 November -0001

UK

05 Februari 2015 - 30 November -0001

Emigration no 2 to Norway

Landen bezocht: