Verbetering - Reisverslag uit Gvarv, Noorwegen van Crista Kraan - WaarBenJij.nu Verbetering - Reisverslag uit Gvarv, Noorwegen van Crista Kraan - WaarBenJij.nu

Verbetering

Blijf op de hoogte en volg Crista

08 Juni 2013 | Noorwegen, Gvarv

Ik begin steeds meer te denken dat het zoveel makkelijker was geweest als ik de kantjes er af gelopen had op mijn werk. Ik heb het mezelf alleen maar extra moeilijk gemaakt.
Ongeveer een week geleden heb ik mijn baas 2 voorstellen gedaan, waar ik eigenlijk niet zoveel reactie op verwachtte. De ene heeft te maken met praktische bedrijfsvoering, daar had ik heel erg veel tegenstand op verwacht. Maar het idee werd met open armen ontvangen, en nu gaan ze de werkverdeling proberen te veranderen naar mijn voorstel. Het andere idee was puur praktisch. Heel veel van onze tijd zijn we kwijt aan telefoontjes van klanten die een recept nodig hebben. Voor veel recepten moeten we eerst een diagnose stellen, maar voor middelen tegen wormen of teken is dat niet nodig. Die mogen we hier niet verkopen als kliniek, maar ze zijn alleen verkrijgbaar op recept. Dus mensen halen een recept bij ons, en het middel daarna bij de apotheek. Nu had ik bedacht dat we dat op een veel beter manier kunnen oplossen, door onze klanten de mogelijkheid te bieden dit schriftelijk, via internet, aan te vragen. Iedereen op mijn werk enthousiast over het idee, dus ik heb het afgelopen week verder uitgewerkt. Daarna voorgelegd aan mijn contactpersoon bij ons administratieprogramma. Met deze persoon heb ik al vaker contact gehad om ons gebruik van het programma te verbeteren en ik heb hem al eerder een voorstel gedaan voor een uitbreiding van het programma. Nu kreeg ik een mail terug dat het imponerend was hoe wij steeds met zulke goede en bruikbare ideeën kwamen en dat ze dit graag willen oppakken. Ik had in eerste instantie alleen aan onszelf als kliniek gedacht, maar van het programma gaan ze nu een extra stukje software schrijven, zodat straks alle klinieken in Noorwegen die dit administratieprogramma gebruiken, toegang krijgen tot deze mogelijkheid.
Was heel erg leuk om hier mee bezig te zijn, dit is tenslotte in de lijn van mijn eigenlijke opleiding: het zoeken naar verbetermogelijkheden in dierenbedrijven en hierover adviseren, helpen om die te implementeren.

Het weer is de afgelopen tijd heel vreemd geweest. Heel erg veel regen, veel overstromingen overal in Noorwegen (ja, en in heel Europa heb ik gehoord). Nog erger dan vorig jaar. Die dagen werden afgewisseld met een handvol dagen waarop het heel zonnig was en warm. Vorig weekend ging ik een wandeling maken, ik woon tenslotte aan de voet van een berg. En ik had al gehoord dat er een pad over deze berg is naar het volgende dorp, zo'n 1,5 uur lopen, enkele reis. Toen ik een halfuur onderweg was, kreeg ik natte voeten. Maar ik kon er nog wel doorheen komen zonder echt nat te worden. Steile stukken gelopen met veel losliggende stenen, en op een gegeven moment werd het zo slecht dat ik bijna omkeerde. Toch nog verder gelopen, ook al zou ik daarna weer naar beneden moeten. Maar toen ik op een plek kwam waar een meer totaal over het pad heen gestroomd was, heb ik het toch maar opgegeven. Geen mogelijkheid om daar omheen te komen, dus dan zou ik tot over mijn enkels door het water moeten baden. Het was wel een mooie tocht, dus ik hoop hem nog een keer te kunnen maken als het wat droger is. Maar zoveel tijd heb ik niet meer, dus ik weet niet of dat er van gaat komen.

Verder heb ik een logeerhond gehad tot vorig weekend, dat was wel heel gezellig. Een oude labrador van een collega. Volgend weekend zal ik op een pup passen, en kort daarna komt de labrador weer voor 2 weken.

  • 10 Juni 2013 - 10:59

    Nynke:

    Nouja, de kantjes eraf lopen werkt alleen op de korte termijn. Jouw manier van werken levert op de langere termijn een stuk meer op! En op de korte termijn ook al trouwens, leuk dat mensen duidelijk laten merken dat ze je voorstellen goed vinden!

    Geniet inderdaad nog maar van de mooie omgeving en het gekke weer. Wie weet hoe je het nog zult gaan missen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Gvarv

Crista

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 83135

Voorgaande reizen:

19 Maart 2013 - 09 April 2013

Huwelijksreis

11 Mei 2012 - 27 Januari 2013

Ås

20 September 2011 - 10 Mei 2012

Emigratie

19 Juli 2010 - 17 Januari 2011

stage

28 Januari 2013 - 30 November -0001

Gvarv

28 Juli 2013 - 30 November -0001

UK

05 Februari 2015 - 30 November -0001

Emigration no 2 to Norway

Landen bezocht: