Kwakkelen - Reisverslag uit Kopperå, Noorwegen van Crista Kraan - WaarBenJij.nu Kwakkelen - Reisverslag uit Kopperå, Noorwegen van Crista Kraan - WaarBenJij.nu

Kwakkelen

Door: Crista

Blijf op de hoogte en volg Crista

05 Februari 2012 | Noorwegen, Kopperå

Nu ben ik dan ingeschreven voor de taaltoets van half april. Inschrijven voor de studie kan pas over een maand, dus dat moet nog eventjes wachten. Maar ik ben al wel aan het rondkijken voor een kamer. Blijkt behoorlijk duur te zijn waar ik ga studeren, dus het belang van een betaalde baan tot die tijd en een weekendbaantje tijdens die tijd is een stuk groter geworden. Gelukkig heb ik nog even om alles voor te bereiden en uit te denken. Een lastig punt is de onzekerheid of ik die studie kan gaan doen en dat hoor ik pas in de zomer..

De afgelopen week liet mijn gezondheid nog te wensen over. Er heerst weer een soort griep hier (door alle temperatuur- en weerwisselingen om de paar dagen komt er elke keer weer een uitbarsting), maar ik heb maar de helft van de symptomen. Daardoor heb ik afgelopen week nogal een kwakkelweek gehad, steeds een dag wel getraind, maar dan was de volgende dag mijn gezondheid een stuk slechter, dus hield ik weer een dag rust. Inmiddels lijkt het wel vrijwel over te zijn. Werd wel tijd, houd er niet van om ziek te zijn...

Wat niet kwakkelde, was het weer: de temperatuur ging een stuk omlaag. Volgens mij is dit de koudste week geweest van deze winter. Daarbij was het de meeste dagen erg zonnig. Daardoor leek het net lente als je naar buiten keek. Totdat je de deur open deed, dan was het toch wel erg koud om lente te kunnen zijn. Het grote nadeel hiervan was dat de sporen heel hard opvroren. Dat zorgt er niet alleen voor dat ze heel erg glad worden (waardoor ik terug ging van 8 tot 10 honden naar 6 of 7, en extra gewicht in de slee, om controle te kunnen houden), maar ook dat er scherpe randen ontstaan. Extra aandacht dus voor de voetzolen van de honden, een aantal moeten weer met sokken aan trainen.
Daarbij geeft de warmtepomp al een tijdje problemen, hij warmt niet goed meer op. Dat is op dit moment extra merkbaar.

Ik ben namelijk vanaf gistermiddag in het andere huis van Bodil geweest. Martine, hun dochtertje, werd vandaag gedoopt, dus we hadden vanochtend eerst een kerkdienst en daarna met de familie een maaltijd, koffie en gebak. Was gezellig, ook leuk om iedereen weer te zien en te spreken. Het lijkt inmiddels al een beetje op eigen familie.
In elk geval kwam ik vanavond terug, en was het water dat in een pan en een stapel borden in de gootsteen stond bevroren, zo koud was het hier binnen geworden... Op dit moment ben ik dus hard aan het stoken om de temperatuur weer een beetje omhoog te krijgen.

Wat betreft de kettingtraining: het gaat niet om een training voor ingespannen staan langs de lijnen, maar om ze te leren vast te staan zoals al onze honden aan een ketting bij hun eigen hok staan. Dus het is juist de bedoeling dat ze alleen staan en leren hoe het is om niet meer samen te staan en los rond te kunnen rennen.

Afgelopen week heb ik mijn eerste sollicitatiebrief de deur uit gedaan, komende tijd zal ik verder zoeken en meer dingen proberen. Spannend om nu dan echt te gaan solliciteren. En het is fijn om wat verder te zijn in de plannen voor de komende tijd, een idee waar ik heen wil hierna. Zeker nu het weer zo lente-achtig is, lijkt de volgende stap in mijn leven hier al heel dichtbij te komen.

  • 07 Februari 2012 - 06:44

    Nynke:

    Hee, dat hadden wij ook: ijskoud en zon. Maar dan toch niet zo koud als daar. En vooral niet binnen!

    Leek het dopen een beetje op wat we hier doen? Klinkt wel ongeveer hetzelfde. En wat zal en een tof gevoel zijn dat je bij hun familie mag horen.

    Ah, nu snap ik de kettingtraining. De pups zitten blijkbaar allemaal samen in een omheining, en nu moeten ze leren gewoon zelf een hok en een ketting te hebben. Nogal een overgang natuurlijk!

    Hopelijk word je niet weer ziek en kun je lekker blijven trainen en sollicitatiebrieven schrijven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Crista

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 83166

Voorgaande reizen:

19 Maart 2013 - 09 April 2013

Huwelijksreis

11 Mei 2012 - 27 Januari 2013

Ås

20 September 2011 - 10 Mei 2012

Emigratie

19 Juli 2010 - 17 Januari 2011

stage

28 Januari 2013 - 30 November -0001

Gvarv

28 Juli 2013 - 30 November -0001

UK

05 Februari 2015 - 30 November -0001

Emigration no 2 to Norway

Landen bezocht: