Verloofd - Reisverslag uit Ås, Noorwegen van Crista Kraan - WaarBenJij.nu Verloofd - Reisverslag uit Ås, Noorwegen van Crista Kraan - WaarBenJij.nu

Verloofd

Blijf op de hoogte en volg Crista

25 Oktober 2012 | Noorwegen, Ås

Wel, een van de redenen dat de afgelopen tijd zo druk is geweest, was dat we een verlovingsfeestje aan het plannen waren. We krijgen dan (nog) geen toestemming om te trouwen, dat betekent niet dat we dat niet willen. Dus zowel om te laten zien dat we ons niets aantrekken van wat de overheid er van vindt, als om te laten zien dat het ons echt niet om een verblijfsvergunning te doen is, gaan we gewoon verder. Afgelopen zaterdag hadden we een etentje met een aantal vrienden hier uit de omgeving. Zowel Noors als Ethiopisch. Er waren er maar een aantal die elkaar kenden, en zelfs ik kende niet alle gasten, dus dat was wel even spannend. Maar het was heel gezellig, en iedereen was erg enthousiast. Met name de Ethiopiers waren heel erg positief over deze Noren, die zich zo anders opstelden dan de meesten die ze kennen.
Uiteraard waren er ook moeilijke kanten aan deze dag. Zo hebben we beiden heel veel mensen gemist, maar daar wilden we de dag zelf niet door laten overschaduwen. De dagen erna zijn dan wel even slikken. Foto's komen nog wel, maar we hebben ze nog niet allemaal.

En een paar dagen later was ik jarig. Ik had mezelf toegestaan om voor 1 keer iets langer te blijven liggen en maar niet als eerste op mijn werk te zijn. En toen ik de gordijnen opentrok, stond Loko ineens voor het raam. Verrassing. Hij kwam ontbijt voor me klaarmaken. Terwijl ik in de badkamer bezig was, hoorde ik ineens geluiden uit de keuken die daar normaal gesproken niet vandaan komen. Wat bleek, hij had een verkeerde pit opgewarmd, en daar lag net een plastic deksel op, dat nu dus helemaal aan de plaat vastgesmolten was. Dikke rookwalmen, rookmelder ging af. Alle ramen open, afzuiging op volle kracht aan en een gezellige 'kaarsgeur' in het huis. (Nee, hij is geen kluns, mijn kookplaat werkt net verkeerdom, ik steek zelf ook vaak de verkeerde pit aan. Bovendien zijn de knoppen afgesleten, dus je kan ook niet zien wat je zou moeten doen).
Rommelig begin van de dag dus, maar ik denk dat dit mijn leukste verjaardag tot nu toe was ;) De rest van de dag verliep ongeveer vergelijkbaar, met allerlei dingen die net iets anders liepen dan gepland. Op mijn werk nog een bos bloemen gekregen, dus mijn huis staat nu vol met bloemen, gezellig.

Qua sollicitaties en werk helaas nog geen nieuws te melden. Maar ook vanmorgen heb ik weer 3 brieven verstuurd, dus we blijven hopen...

  • 25 Oktober 2012 - 13:34

    Pieter:

    Leuk!
    Fijn he zo'n kookplaat :P Achja had iedereen kunnen overkomen. Was zeker alleen nog wel even moeite om het plastic ervanaf te krijgen :P

  • 25 Oktober 2012 - 17:55

    Nynke:

    Nou, gefeliciteerd in ieder geval! En dubbel ;-) Hopelijk was het ondanks alle rare omstandigheden toch nog een beetje feestelijk.
    En wie weet kunnen er bij het volgende feestje wat meer mensen komen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Crista

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 83096

Voorgaande reizen:

19 Maart 2013 - 09 April 2013

Huwelijksreis

11 Mei 2012 - 27 Januari 2013

Ås

20 September 2011 - 10 Mei 2012

Emigratie

19 Juli 2010 - 17 Januari 2011

stage

28 Januari 2013 - 30 November -0001

Gvarv

28 Juli 2013 - 30 November -0001

UK

05 Februari 2015 - 30 November -0001

Emigration no 2 to Norway

Landen bezocht: