Herfst - Reisverslag uit Ås, Noorwegen van Crista Kraan - WaarBenJij.nu Herfst - Reisverslag uit Ås, Noorwegen van Crista Kraan - WaarBenJij.nu

Herfst

Blijf op de hoogte en volg Crista

15 Oktober 2012 | Noorwegen, Ås

De zomer is echt over. We leken even winter te gaan krijgen, met 's ochtends krabben en overdag zonnig en helder en koud, de temperatuur ging echt flink omlaag. Maar inmiddels is het toch echt herfst geworden. Ben ik op zich wel blij mee, in deze situatie is herfst toch wat prettiger dan winter. Maakt een mens iets mobieler.

Buiten het weer dat veranderd is, is er eigenlijk weinig veranderd. Ik trek nog steeds trouw dagelijks naar mijn werk in Kjenn, met gezonde tegenzin. Hoewel ik inmiddels echt aan het klussen ben geslagen daar, en ik merk dat ik daar wel door opbloei. Hoop dat dat meer komt door het feit dat ik iets structureels kan verbeteren in de leefsituatie daar, dan door het feit dat ik aan het klussen ben, want dan moet ik nog eens goed over mijn beroepskeuze gaan nadenken...
Daarnaast nog volop aan het solliciteren. Wel met nieuwe ideeen bezig, dus we blijven nog hoop houden. En ik heb tenslotte een baan...

Af en toe solliciteer ik ook voor de meest vreemde baantjes, zonder precies te weten waarom. Zo heb ik al 2 keer gereageerd op een vraag om een auteur voor een tijdschrift (nog zonder resultaat), mezelf afvragend of ik dat eigenlijk wel aandurf, qua taalvaardigheden. In het Nederlands zijn die vaardigheden nog altijd goed genoeg, merk ik. Hoewel ik zelf steeds harder (- kijk, daar loopt deze zin ook al vast; in het Noors zou ik zeggen 'sliter', en in Engels 'struggle', maar volgens mij is de aanzet van deze zin niet geschikt voor een Nederlandse uitdrukking die zegt wat ik wil zeggen) mijn best moet doen om een lopend verhaal te schrijven en de juiste uitdrukkingen te vinden, en regelmatig niet meer weet hoe je een woord ook al weer in het Nederlands spel. Mijn laatste artikel voor Onze Hond heb ik zo'n 2 weken geleden dan ook ingestuurd met de opmerking dat ik maar gewoon heb geschreven en zelf totaal nog niet had overgelezen qua spelfouten, en daarom zeker wist dat er veel fouten in zouden zitten, zowel qua grammatica als qua zinsbouw en dergelijke. Maar ik kreeg een mail terug dat er maar een paar kleine foutjes in zaten en dat ze nu bezig zijn om de foto's er bij te plaatsen. Grote kans dat het nog in het novembernummer geplaatst gaat worden.

Verder is het erg druk momenteel, maar daar schrijf ik in de volgende blog meer over.

  • 16 Oktober 2012 - 10:39

    Kees:

    Het is dan toch gewoon "Hoewel ik steeds harder worstel om een goed verhaal te maken"?
    Al loopt het zo ook prima :P Gewoon zinnen waar je niet uitkomt helemaal omgooien..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Crista

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 83137

Voorgaande reizen:

19 Maart 2013 - 09 April 2013

Huwelijksreis

11 Mei 2012 - 27 Januari 2013

Ås

20 September 2011 - 10 Mei 2012

Emigratie

19 Juli 2010 - 17 Januari 2011

stage

28 Januari 2013 - 30 November -0001

Gvarv

28 Juli 2013 - 30 November -0001

UK

05 Februari 2015 - 30 November -0001

Emigration no 2 to Norway

Landen bezocht: