Bezoek - Reisverslag uit Ås, Noorwegen van Crista Kraan - WaarBenJij.nu Bezoek - Reisverslag uit Ås, Noorwegen van Crista Kraan - WaarBenJij.nu

Bezoek

Door: Crista

Blijf op de hoogte en volg Crista

18 Juli 2012 | Noorwegen, Ås

Nog 2 weken en dan ben ik dakloos. Ja, want mijn huurcontract loopt dan af, en ik kon het wel verlengen, maar dan alleen als ik dat voor een jaar deed. En dat wilde ik niet, dus moet ik er uit. Kreeg ik te horen kort na mijn vorige blog, dus sindsdien ben ik toch maar stevig op zoek gegaan naar iets anders, maar zoals ik toen al schreef, is dat nog niet zo makkelijk in deze tijd en deze plaats. We (studenten) in Nederland klagen over prijzen en kamergebrek: jongens, stop met klagen, het kan veel erger... Gelukkig is de situatie met deze hoeveelheid druk om iets te vinden niet geheel onbekend en heb ik er vertrouwen in dat ik wel wat vind.

Net een week lang een logee gehad uit Nederland, en dat is wel even vreemd. Zoveel Nederlands praten - gaf me het gevoel dat ik hier zelf ook op visite was. Aan de andere kant merkte ik hoe thuis ik hier al ben, hoe normaal het is om in de bergen te wonen (hoewel bergen in deze omgeving een groot woord is) en overal om me heen Noors te horen. En ik blijf mezelf verbazen hoe makkelijk Nederlands af te leren is - ik had heel vaak de neiging op Engels of Noors over te gaan. En nu heb ik haar weer uitgezwaaid en zit ik weer alleen op mn kamertje. Even wennen.

Ik weet niet of ik dat alleen op Facebook of ook hier had geschreven, maar ik verbouw aardappels die per ongeluk wel erg ver waren uitgelopen tijdens mijn bezoek aan Nederland. Die doen het nog altijd goed, hoewel ze aan ruimtegebrek lijden. Maar ze moeten nog maar even wachten tot na mijn verhuizing voordat ze meer ruimte krijgen. Wel hebben ze inmiddels gezelschap gekregen van peterselie - heb de eerste lading peterselie al gedroogd en verpulverd. Dus langzamerhand begint het ergens op te lijken. Hopelijk heb ik volgende zomer mogelijkheid om wat meer te verbouwen dan alleen een m2 voor mijn raam..

De komende dagen/weken staan nog altijd in het kader van bezoekjes, aangezien er allemaal familieleden in de buurt op vakantie zijn en hier nog langs komen. Nou hebben zij de pech dat ze niet dichtbij genoeg zitten - wij hebben hier echt prachtig zomerweer, terwijl ik van hen berichten krijg over minder goed weer. Nee, ik kan niet klagen. Af en toe een paar regendagen tussendoor, maar verder warme en zonnige dagen.

Doet me er aan denken dat ik nog maar even naar buiten moet om mijn auto een wasbeurt te geven. Binnenkort een keer een uitgebreide(re) blog.

  • 18 Juli 2012 - 17:29

    Heleen:

    ohh ik vind je stoer :) Je woont gewoon in Noorwegen!

  • 23 Juli 2012 - 16:33

    Nynke:

    Ik hoop dat je inmiddels al zicht op iets anders hebt! Ander wordt het wel heel spannend nu ;-) Enne, ga je je aardappels meenemen? Ook wel een spannende operatie ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Crista

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 83174

Voorgaande reizen:

19 Maart 2013 - 09 April 2013

Huwelijksreis

11 Mei 2012 - 27 Januari 2013

Ås

20 September 2011 - 10 Mei 2012

Emigratie

19 Juli 2010 - 17 Januari 2011

stage

28 Januari 2013 - 30 November -0001

Gvarv

28 Juli 2013 - 30 November -0001

UK

05 Februari 2015 - 30 November -0001

Emigration no 2 to Norway

Landen bezocht: